0575 – 757055 contact@alwaysahead.nl

Heb je de koffers al gepakt? De vakantieperiode is weer aangebroken. Veel kinderen hebben al zomervakantie of krijgen dit binnenkort. Voor de meeste ondernemers het moment om tijdelijk de deuren te sluiten of de bedrijfsactiviteiten op een lager pitje te zetten. Zo ook voor de Adwords campagnes, of toch niet? Deze gedachte schoot me deze week ineens door het hoofd.

Adwords campagne pauzeren

Hoe doen kleinere ondernemers dat wanneer zij tijdelijk hun deuren sluiten of met minimale bezetting doorgaan? Denken ze er zelf aan hun campagne tijdelijk te pauzeren? Vragen ze het aan hun online marketingbureau die de Adwords campagne beheert? Of neemt het bureau zelf pro-actief contact op om te informeren of het verstandig is tijdelijk de campagne te pauzeren? In veel gevallen denk ik dat er niets gebeurt. Simpelweg omdat het vergeten wordt.

Voorkom irritatie en onnodige kosten

Wanneer je tijdens de vakantieperiode niet in staat bent om  leads of bestellingen goed op te (laten) volgen, pauzeer dan je Adwords campagne. Zo maak je geen onnodige kosten en voorkom je irritatie en slechte reclame. Wat zeg nou zelf. Welke (potentiële) klant gaat tegenwoordig nog twee tot drie weken zitten wachten of er een reactie komt op zijn informatieverzoek of bestelaanvraag? Niemand toch? En dat terwijl jij wel voor die click hebt betaald.

Gun Adwords even rust

Om kort te gaan. Ga jij met vakantie en ben je niet in staat om adequaat op je Adwords campagne te reageren, gun Adwords dan ook even rust. Prettige vakantie!