0575 – 757055 contact@alwaysahead.nl

Google weet als geen ander wat er leeft en speelt in de maatschappij. Uit het zoekgedrag van mensen brengt Google trends en ontwikkelingen in beeld. En zo heeft Google voor Nederland in kaart gebracht hoe het coronavirus (en de daaruit voortvloeiende maatregelen), het consumentengedrag beïnvloedt. Volg je  Think with Google dan heb je een e-mailbericht ontvangen over deze laatste trends. Doe je dat niet dan, dan vind je hier de laatste Insights.

Bloemen bezorgen, in en om het huis en alternatieve vakantieplannen

Dat er de laatste tijd veel gezocht is voor producten in en om het huis is niet verrassend. Fitnessapparatuur, tuingereedschap en zwembaden waren niet aan te slepen. Maar het mooiste vind ik toch wel is dat ‘bloemen bezorgen’ de sterkste stijging van de afgelopen periode vertoont. Een mooi signaal dat veel mensen elkaar een hart onder de riem hebben willen steken door even een bloemetje te laten bezorgen ?

Producten met stijgende vraag

Het consumentengedrag is snel en onvoorspelbaar verandert tijdens de coronacrisis. Gebruik Google’s interactieve tool om inzicht te krijgen in het consumentengedrag en snel groeiende detailhandelscategorieën gebaseerd op Google Zoeken. Bekijk de regio’s waar ze groeien en de bijbehorende vragen. Google werkt deze gegevens dagelijks bij en laat zo veranderingen in zoekinteresses zien. Bekijk hier de recente cijfers van Nederland.

Zoekmachine optimalisatie

Ontwikkelingen zoals we die de afgelopen maanden hebben gezien, zijn natuurlijk niet te voorspellen. Toch kun je er wel voor zorgen dat jouw producten beter en sneller worden gevonden. Hoe je dat doet? Met zoekmachine optimalisatie of Search Engine Optimalisation (SEO) kun jij ervoor zorgen dat jouw bedrijf eerder in beeld komt. Het gaat hierbij  niet alleen om het juiste gebruik van tekst, maar ook om techniek en weten waar jouw doelgroep naar op zoek is. Wil je meer weten over zoekmachine optimalisatie, neem dan contact op. Ik leg het je graag eens uit.