0575 – 757055 contact@alwaysahead.nl

Onderstaand vind je een uitleg en handleiding voor het toevoegen van je IMAP mailaccount aan de Windows 10 Mail client.

Stap 1: Open Windows 10 Mail

Klik om Windows 10 Mail te openen, links onderin Windows 10 op het Start-menu en vervolgens op de Mail-tegel. Als je deze tegel niet ziet, kun je onderin in het zoekvenster ‘mail’ intypen.

Afbeelding 1 instellen Windows Mail 10 - Always Ahead

Klik vervolgens op het tandwiel links onderin. Rechts ontvouwt zich een menu. Klik op ‘Accounts beheren’.

Stap 2: Account toevoegen

Klik op ‘Account toevoegen’. Een pop-up verschijnt. Scroll naar beneden en selecteer ‘Geavanceerde configuratie’.

Kies vervolgens voor ‘Internet e-mail’.

Stap 3: Instellingen invoeren

Vul de volgende gegevens in:

  • ‘Accountnaam’: de naam die je aan het e-mailaccount binnen Windows 10 Mail wilt geven;
  • ‘Uw naam’: de naam die je bij het verzenden van e-mails wilt meegeven, bijvoorbeeld je naam of je bedrijfsnaam;
  • ‘Server voor binnenkomende mail’: vul het serveradres in met het poortnummer erachter. Dus: mail.jouwdomeinnaam.nl:993 (vervang jouwdomeinnaam door je eigen domeinnaam)
  • ‘Accounttype’: Kies bij accounttype voor IMAP4.

Scrol verder naar beneden en vul de volgende gegevens in:

  • ‘E-mailadres’: je e-mailadres;
  • ‘Gebruikersnaam’: Vul weer je e-mailadres in;
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord dat je hebt aangemaakt in de Hostingmanager. Weet je dit niet (meer)? Lees dan onze handleiding ‘E-mailwachtwoord wijzigen’.

Klik niet op aanmelden, maar scrol verder naar beneden.

Afbeelding 3 instellen Windows Mail 10 - Always Ahead

Stap 4: Uitgaande mailgegevens

Vul de volgende gegevens in:

‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’: vul hier het serveradres voor de uitgaande e-mail in: ‘mail.jouwdomeinnaam.nl:465’ (vervang jouwdomeinnaam door je eigen domeinnaam).

Scroll verder naar beneden. Vul hier de volgende gegevens in:

  • Server voor uitgaande e-mail’: vul het serveradres in (zie stap 1), gevolgd door ‘:465’ zonder spatie
  • ‘Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist’: vink deze optie aan
  • ‘Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail’: aanvinken

Er verschijnen extra opties. Vul hier het volgende in:

  • ‘SSL vereisen voor inkomende e-mail’: aanvinken
  • ‘SSL vereisen voor uitgaande e-mail’: aanvinken

Stap 5: Aanmelden

Klik op ‘Aanmelden’ en vervolgens op ‘Gereed’. Gefeliciteerd, je kunt nu aan de slag met Windows 10 Mail!