Live chat widgets op websites, je ziet ze steeds vaker. En niet voor niets want voor veel bezoekers is het een prettige en laagdrempelige manier om vragen te stellen. Vragen waar je op de website niet zo snel een antwoord kan vinden en waarvoor je niet direct naar de telefoon wilt grijpen. Handig dus, en goed voor het klantcontact!
Service verlenen niet spammen
Wanneer je het goed aanpakt, dan is een live chat functie een waardevolle aanvulling op je website. Maar denk eraan, overdrijf het niet! Op te veel websites zie je nog een hyperactieve live chat functie die (bijna) direct in beeld verschijnt zonder dat je ook nog maar iets hebt kunnen bekijken. Irritant en niet zo slim want zo jaag je jouw bezoekers alleen maar weg. Geef ze daarom eerst even rustig de tijd om je website te bekijken voor je contact probeert te maken.
Tawk.to live chat is gratis
Wanneer je goed kijkt, dan zal je zien dat in veel gevallen er gebruik wordt gemaakt van de live chat software van Zendesk. Een prima oplossing maar wel een waarvoor je moet betalen. Waar overigens weer niets mis mee is maar als het niet hoeft waarom zou je het dan doen?
Lijkt jou een live chat oplossing ook wel wat en ben je op zoek naar software voor je eigen website, bekijk dan tawk.to eens. Deze live chat software van Australische bodem is gratis en voor niets beschikbaar en werkt ook nog eens verdomde goed.
Gratis live chat software hoe kan dat?
Nu hoor ik je denken “Gratis live chat software hoe kan dat? Waar zit het addertje onder het gras”. Een prima vraag want we weten allemaal dat je niets voor niets krijgt. Er moet altijd ergens geld verdiend worden, anders kan het gewoon niet uit. En dat geldt ook voor Tawk.to. alleen verdienen zij hun geld met name met aanvullende dienstverlening. Zo bieden ze contactcenter medewerkers die voor jou vragen van klanten kunnen beantwoorden en upgrades van hun Tawk.to software. Deze gratis versie is dus eigenlijk een marketing tool.
Overigens hoef je beide diensten niet af te nemen om toch een prima werkende live chat oplossing te hebben, zeker niet in de beginfase. Ten eerste zijn de basis functionaliteiten ruim voldoende om klanten goed van dienst te kunnen zijn. En ten tweede is extra (mens)capaciteit pas interessant wanneer de vragen via chat sterk toenemen. Zo groeit Tawk.to dus met je mee.
Tawk.to via browser en app
Het monitoren van bezoekers en beantwoorden van vragen kan bij Tawk.to zowel via een webbrowser als via app. Er zijn zowel apps voor Windows en Mac OS als Android en iPhone. Zo kunnen medewerkers op kantoor achter hun pc of laptop gebruik maken van de webversie of de dekstop app en medewerkers onderweg de mobiele app gebruiken.
Takw.to live chat CMS en Shopping Cart integratie
Tawk.to live chat biedt plug-ins voor integratie met verschillende CMS-en (Content Management Systeem) waaronder WordPress, Joomla, Drupal, Magento, Wix, etc. Hetzelfde geldt voor Shopping Cart als Shopify, Prentashop, Bigcommerce, osCommerce, etc. En nog steeds zijn al deze oplossingen gratis. Best opmerkelijk vind je ook niet?
Instellen en gebruik Tawk.to
Voor het instellen en het gebruik van live chat heeft Tawk.to een uitgebreide knowledgebase ingericht. Engelstalig dat wel, maar voor degenen die daar geen moeite mee hebben, is alle benodigde informatie ruimschoots voorhanden.